Nie tylko obiektywne wady mieszkania mogą stanąć na przeszkodzie w jego sprzedaży. Jak informuje portal nieruchomości Domy.pl,
trudności z doprowadzeniem do transakcji mogą wynikać z nadmiernego
przywiązania właściciela do lokalu, który próbuje sprzedać.
Częstym
problemem właścicieli wystawiających na sprzedaż swoje mieszkanie jest
silny związek emocjonalny, który łączy ich ze sprzedawaną
nieruchomością. Niejednokrotnie to właśnie w oferowanym lokalu
dorastali, spędzali najpiękniejsze lata swego życia i z nim wiążą się
również wspaniałe i mocno zakorzenione w pamięci wspomnienia z
dzieciństwa. Takie przywiązanie do czterech kątów, w których tyle się
wydarzyło, często stoi na przeszkodzie w nawiązaniu dobrej relacji z
oglądającym mieszkanie klientem. Bywa dużą przeszkodą nie tylko w
porozumieniu z potencjalnym kupcem, ale nawet w jego znalezieniu. Trudno
bowiem nie tylko rozstać się z miejscem, z którym tak wiele nas łączy,
ale także ciężko jest ustalić cenę, która zrekompensuje niewymierny
koszt utraty więzi z przeszłością.
Podobny problem przy sprzedaży
pojawia się wtedy, gdy właściciel włożył wiele czasu, środków i serca w
zgodne z własnym gustem i potrzebami wykończenie mieszkania. Piękna i
pożądana swego czasu boazeria, pełne bizantyjskiego przepychu zdobienia
ścian i sufitów, czy może bardzo zadbana, ale kojarząca się z miniona
epoką glazura – wszystko to nie budzi teraz podziwu. Przeciwnie –
wywołuje grymas na twarzy potencjalnego kupca i skłania do szybkiej
kalkulacji kosztów przyszłego remontu.
Wymienione powody
skłaniają do zastanowienia się nad zasadnością samodzielnego
poszukiwania klienta i osobistego prezentowania mieszkania. Nawet bowiem
gdy stoi ono puste, bez jakichkolwiek pamiątek rzeczowych, to jednak
wizyta w nim, widok z okna, charakterystyczna woń na klatce schodowej,
czy choćby dźwięk wydawany przez klucz przekręcany w zamku mogą
przywoływać wspomnienia przysłaniające główny cel – doprowadzenie do
transakcji. „W takich sytuacjach sprzedaż mieszkania najlepiej powierzyć
doświadczonemu, profesjonalnemu pośrednikowi” – radzi Marcin
Drogomirecki z portalu nieruchomości Domy.pl.
„Do zadań pośrednika należeć będzie prezentowanie lokalu, przekonywanie
klientów o jego zaletach i negocjowanie ostatecznej ceny. Bez
sentymentów, bez ciążącego bagażu wspomnień – obiektywnie, rzeczowo i
konkretnie” – dodaje Drogomirecki.
|
|
|
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz